مجتمع صنایع دینه ایران

درمان آفتاب سوختگی پوست با پماد کالاندولا دینه

سوختگی یکی از مشکلات رایجی است که احتمالاً برای همه ما پیش آمده است. همه ما حتی برای یک‌بار هم خودمان را سوزانده‌ایم؛ به‌خصوص در سنین کودکی! سوختگی علاوه بر درد و سوزش، آسیب شدید پوستی را هم باعث می‌شود. اگر اطلاعات کاملی در مورد این آسیب نداشته باشیم، ممکن است با عواقب جدی سلامتی روبه‌رو شویم. به همین دلیل، در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات کاملی در مورد انواع سوختگی، پیشگیری و درمان سوختگی به همراه بهترین پماد سوختگی به شما ارائه دهیم.

انواع سوختگی

انواع سوختگی و درمان آن با بهترین پماد سوختگی

سوختگی درجات مختلفی دارد که به 3 نوع اصلی تقسیم می شود:

  1. سوختگی درجه اول: قرمزی پوست بدون ایجاد تاول
  2. سوختگی درجه دوم: ایجاد تاول و کمی ضخیم‌شدن پوست
  3. سوختگی درجه سوم: ضخیم‌شدن گسترده پوست با ظاهر سفید و چرمی

همچنین علاوه بر سه نوع اصلی، یک نوع دیگر سوختگی هم با عنوان سوختگی درجه ۴ وجود دارد که خیلی شدید بوده و علاوه بر علائم درجه سوم، درگیری تاندون‌ها و استخوان‌ها را هم به‌همراه دارد.

سوختگی درجه 1

زمانیکه پوست یا سایر بافت‌های بدن در اثر گرما، نور خورشید، برق، مواد شیمیایی یا تشعشع آسیب ببینند، به آن سوختگی می‌گویند. سوختگی درجات مختلفی داشته و از خفیف تا شدید دسته‌بندی می‌شوند. سوختگی درجه یک حالت خفیف آن بوده و معمولا در حین آشپزی یا اتوکشی اتفاق میفتد.

سوختگی درجه یک لایه بیرونی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. جای سوختگی قرمز و دردناک می‌شود. زخم این نوع سوختگی سطحی بوده و معمولا نیازی به اقدامات پزشکی ندارد. اما گاهی سوختگی سطحی در سطح بزرگی بوده و ممکن است دردناک باشد. در این شرایط می‌توانید به پزشک مراجعه کنید.

شما می توانید سوختگی درجه 1 را با بهترین پماد سوختگی یعنی کالاندولا دینه نیز در خانه درمان کنید.

سوختگی درجه 2

در این نوع سوختگی، لایه بیرونی پوست به نام اپیدرم و بخشی از لایه درم تحت تاثیر قرار می‌گیرند. محل سوختگی قرمز و دچار تاول می‌شود. ممکن است درد و تورم آن زیاد باشد. عواملی مانند حرارت و مواد شیمیایی می‌توانند سوختگی درجه دو ایجاد کنند. معمولا سوختگی‌های درجه ۲ را می‌توان در خانه درمان کرد. در بیشتر مواقع ظرف ۲ یا ۳ هفته اسکار ناشی از سوختگی بهبود پیدا می‌کند. اما گاهی ممکن است سوختگی عمیق‌تر باشد و بهبودی آن بیشتر طول بکشد. شما می توانید برای درمان سوختگی درجه 2 از بهترین پماد سوختگی یعنی کالاندولا استفاده کنید.

زمانی که منبع گرما، ماده شیمیایی یا نور لایه اول و دوم پوست را از بین ببرد، شخص دچار سوختگی درجه دو شده است. در این شرایط به دلیل آسیب سلولی، سیستم ایمنی بدن فعال شده تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند. در نتیجه رنگ پوست تغییر کرده و ناحیه آسیب‌دیده متورم می‌شود.

سوختگی درجه 3

سوختگی ممکن است یک لایه یا کل لایه‌های پوست را تحت تاثیر قرار دهد. به سوختگی درجه ۳، سوختگی با ضخامت کامل هم می‌گویند. زیرا در این نوع سوختگی هر سه لایه پوست می‌سوزد. در این وضعیت به لایه بیرونی پوست (اپیدرم)، لایه میانی (درم) و لایه چربی زیر پوست (هیپودرم) آسیب جدی وارد می‌شود. حتی گاهی ممکن است غدد عرق، فولیکول‌های مو و انتهای عصب هم آسیب ببیند.

ویژگی های بهترین پماد سوختگی

  1. ترکیبات خاص: پماد کالاندولا ترکیباتی مثل گیاه کالاندولا، پانتنول و ویتامین E و C  را در خود داشته باشد. این ترکیبات به تسریع فرایند بازسازی و بهبودی زخم‌های سوختگی کمک می‌کنند. بهترین پماد سوختگی باید این ویژگی را 100% داشته باشد.

  2. تسکین‌دهنده و ضد التهاب: پماد کالاندولا دارای خاصیت تسکین‌دهندگی است تا احساس درد و سوزش را کاهش دهد. همچنین، دارای خصوصیات ضد التهابی است تا از التهابات و عفونت‌های احتمالی جلوگیری کند. برای همین کالاندولا پماد ضد التهاب نیز است.

  3. مرطوب‌کننده: سوختگی باعث خشکی پوست می‌شود، بنابراین پماد کالاندولا دارای خاصیت مرطوب‌کننده بوده و به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

  4. بدون مواد آلرژی‌زا: مطمئن باشید که پماد کالاندولا خالی از مواد آلرژی‌زا و مضر است. افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است به پماد های دیگری که کاملاً طبیعی نستند حساسیت بدهند.

  5. سازگار با نوع سوختگی: بسته به شدت سوختگی (سوختگی درجه یک تا سوختگی درجه سه)، ممکن است نیاز به پمادهای متفاوت باشد. برخی پمادها برای سوختگی‌های خفیف، در حالی که دیگرها برای سوختگی‌های شدید مناسب‌تر هستند. ولی پماد کالاندولا مناسب سوختگی های درجه یک و درجه دو است. سوختگی های درجه سه نیز نیاز به مراجعه به پزشک دارد. 

  6. توصیه پزشک: در صورت سوختگی شدید، همواره بهتر است از نظر پزشک مشورت گرفته شود. پزشک ممکن است پماد مخصوصی توصیه کند که به نیازهای خاص بیمار بپردازد.

درمان انواع سوختگی با بهترین پماد سوختگی کالاندولا

کالاندولا بهترین پماد سوختگی

پماد کالاندولا به دلیل گیاهی بودن، 100% طبیعی بودن و فاقد کورتون بود هیچ عوارض پس از مصرفی ندارد. شما می توانید حتی در زمانی که پوستتان آسیبی ندارد از آن برای شفافی پوست و نرمی آن نیز استفاده کنید.

 

پماد سوختگی کالاندولا علاوه بر دارا بودن خاصیـت ضد التهـاب پوستی، با تسریع در عمل گرانولاسیون و تحریک تشکیل سلولهای جدید، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده، گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند.

موارد مصرف بهترین پماد سوختگی (کالاندولا)

درمان سریع سوختگی با بهترین پماد سوختگی

یک یاز ئیژگی هایی که بهترین پماد سوختگی باید داشته باشد، درمان سریع سوختگی است. برای درمان سریع سوختگی می توانید از پماد کالاندولا دینه استفاده کنید.

درمان ادرار سوختگی نوزادان با بهترین پماد سوختگی

همانطور که می‌دانید کودکان در ۲ سال ابتدایی زندگی خود بایستی به طور مداوم و در طول شبانه روز از پوشک استفاده کنند. از آنجایی که پوشک به طور مستقیم با پای نوزاد در تماس می‌باشد ممکن است سبب سوختگی پای نوزاد شما شود. همچنین با گرم شدن هوا احتمال عرق سوز شدن نوزاد نیز بیشتر می‌شود. این سوختگی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که با رعایت برخی از نکات و استفاده از پمادهای سوختگی قابل رفع می‌باشد. مشا می توانید بااستفاده از پماد کالاندولا که بهترین پماد سوختگی است می توانید سوختگی پای نوزاد خود را درمان کنید.

درمان سوختگی پای نوزاد با کالاندولا بهترین پماد سوختگی

درمان آفتاب سوختگی با بهترین پماد سوختگی

آفتاب‌ سوختگی با قرار گرفتن پوست در معرض نور مستقیم اشعه‌های ماوراء بنفش (UV) خورشید بدن ایجاد می‌شود. این اشعه UV از سه نوع مختلف به نام‌های UVA، UVB، و UVC تشکیل شده‌اند، اما تنها UVA و UVB به اندازه کافی قدرتمند هستند که به پوست شما آسیب برسانند. برای درمان آفتاب سوختگی در خانه می توانید از پماد آفتاب سوختگی کالاندولا استفاده کنید.

بهترین پماد سوختگی خانگی

از پماد گیاهی کالاندولا برای درمان ادرار سوختگی کودکان، آفتاب سوختگی، بریدگی‌های سطحی و ترک‌های پوستی استفاده می‌شود. این محصول در بهبود گزیدگی حشرات نیز موثر است. پماد کالاندولا خاصیت ضد التهابی داشته و گردش خون را بهبود می‌بخشد؛ در نتیجه، می‌تواند پوست‌های حساس و ملتهب را تسکین و سرعت تولید سلول‌های جدید را افزایش دهد. 

 

درمان آفتاب سوختگی پوست با پماد کالاندولا دینه

برخی از بهترین پماد های سوختگی

پماد آلفا

پماد آلفا یک محصول گیاهی است که از آن برای درمان سوختگی‌های خفیف استفاده می‌شود. ماده موثر این پماد لاوسون نام دارد که از گیاه به دست می‌آید. تحقیقات نشان داده که این ماده التهاب را کاهش و سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش می‌دهد؛ علاوه بر این، پماد سوختگی آلفا به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی از بروز عفونت در زخم پیشگیری می‌کند.

 

پماد زینک اکساید

از پماد زینک اکساید برای درمان خراشیدگی‌های جزئی، سوختگی‌ها و درمان نیش حشرات استفاده می‌شود.

 

پماد زینک اکساید
پماد لیدوکائین

پماد لیدوکائین

لیدوکائین نوعی داروی موضعی است که برای کاهش درد و ناراحتی‌های پوستی مربوط به درمان آفتاب‌ سوختگی، سوختگی، نیش حشرات و مواردی مانند آن به‌ کار می‌رود.

پماد بنزوکائین

بنزوکائین با تاثیری که روی پیام‌های عصبی دارد، درد ناشی از سوختگی‌های خفیف، آفتاب سوختگی و گزش حشرات را تسکین می‌دهد. استفاده از این پماد سوختگی برای شیرخواران کمتر از ۲ ماه و همچنین برای درمان سوختگی‌های شدید یا تاول‌دار توصیه نمی‌شود.

 

پماد بنزوکائی

بهترین پماد سوختگی کودکان

کالاندولا به دلیل کاملاً گیاهی و 100% طبیعی بودن بهترین پماد سوختگی برای کودکان است. 

پماد سوختگی کالاندولا کاملاً قاقد کورتون و بدون هیچ عوارضی است. شما می توانید برای درمان سوختگی کودک خود از پهترین پماد سوختگی کودکان یعنی کالاندولا استفاده کنید. 

کورتون بود هیچ عوارض پس از مصرفی ندارد. شما می توانید حتی در زمانی که پوستتان آسیبی ندارد از آن برای شفافی پوست و نرمی آن نیز استفاده کنید.

پماد سوختگی کالاندولا علاوه بر دارا بودن خاصیـت ضد التهـاب پوستی، با تسریع در عمل گرانولاسیون و تحریک تشکیل سلولهای جدید، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده، گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.