Warning: Use of undefined constant aaa - assumed 'aaa' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dinehiran/public_html/wp-content/themes/foden/templates/headers/header-2.php on line 11
مجتمع صنایع دینه ایران
درمان نیش پشه با پماد کالاندولا

انواع نیش حشرات

علائم نیش حشرات سرنخ‌هایی برای علت و شدت آن ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، اکثر گزش‌های حشرات باعث ایجاد برجستگی‌های قرمز همراه با درد، خارش یا سوزش می‌شوند. برخی از انواع نیش‌های حشرات همچنین دارای تاول یا جوش هستند. در ادامه شما را با برخی از سرنخ‌های رایج اشکال گزش بیشتر آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید با مشاهده هر یک از علائم زیر با متخصص عفونی در ارتباط باشید.یا از پماد درمان نیش حشرات کالاندولا استفاده کنید.

انواع نیش حشرات

نیش پشه

  • نیش پشه کوچک، مدور، کمی برآمده است و معمولا بلافاصله بعد از گزیدگی پدیدار می‌شود.
  • برآمدگی ممکن است قرمز، سفت، متورم و با خارش باشد.
  • ممکن است در یک ناحیه چند جای پشه گزیدگی وجود داشته باشد.

 

نواع دیگری از پشه‌ هم وجود دارند که ناقل بیماری‌های مختلف هستند. مثل پشه خاکی که عامل بیماری سالک است و پشه آنوفل که ناقل بیماری مالاریا است. محل گزیدگی پشه خاکی در ابتدا شبیه به نیش پشه است ولی به مرور تغییر شکل می‌دهد و حالت آتش فشانی پیدا می‌کند و در نهایت ممکن است زخم بزرگ و بدشکلی ایجاد کند.

درمان نیش پشه

بهترین پماد درمان نیش پشه کالاندولا است، که کاملاً گیاهی و فاقد کورتن است.

درمان نیش پشه
درمان نیش ساس

نیش ساس

 

  • ضایعات کوچک قرمز رنگ، برآمده و دارای یک مرکز تیره هستند. خارش هم دارند.
  • ممکن است محل‌های گزیدگی در یک خط یا به صورت دسته‌ای باشد. معمولا در قسمتی از بدن دیده می‌شود که با لباس پوشیده نمی‌شود؛ مثل دست‌ها، پاها یا گردن.
  • ممکن است در محل گزش تاول‌ها یا کهیرهای به شدت خارش دار وجود داشته باشد. برای درمان کهیرهای ناشی از گزیدگی این حشره معمولا باید به پزشک مراجعه کرد.

برای مطالعه بیشتر: پماد درمان  سوختگی

نیش کنه

  • گزش کنه می‌تواند باعث تورم و درد شود.
  • ممکن است باعث بثورات پوستی، سوزش، ایجاد تاول یا تنگی نفس شوند.
  • کنه معمولا تا مدت طولانی بعد از گزش به پوست می‌چسبد. درمان گزیدگی این حشره با جدا کردن کنه از پوست شروع می‌شود. این کار بهتر است توسط پزشک یا فردی که این کار را بلد است صورت بگیرد تا بزاق و خون کنه به پوست منتقل نشود و احتمال انتقال بیماری کاهش یابد.
  • معمولا گزش ناشی از کنه یک عدد است و چندتایی یا گروهی نیست.
درمان نیش کنه

علائم گزیدگی چیست؟

  • ساس‌ها یک علامت گاز گرفتگی کوچک روی پوست بر جای می‌گذارند که قرمز و خارش‌دار بوده یا در موارد نادر باعث واکنش آلرژیک جدی می‌شوند.
  • زنبورها باعث ایجاد برجستگی پوستی قرمز همراه با سفیدی در اطراف آن می‌شوند.
  • گزش کک باعث ایجاد خارش روی پوست و اغلب روی مچ پا و ساق پا می‌شود.
  • پشه‌ها برجستگی‌های خارش‌دار صورتی روی پوست ایجاد کرده یا در موارد نادر یک واکنش شدید از نوع آلرژی به نیش حشرات ایجاد می‌کنند.
  • نیش عنکبوت باعث علائم جزئی مانند قرمز شدن پوست، ورم و درد در محل گزش یا علائم بسیار جدی می‌شود که نیاز به مراقبت‌های اورژانسی دارد.
  • کنه‌ها می‌توانند ناقل بیماری لایم باشند و نیش آنها بثوراتی را ایجاد می‌کند که می‌تواند شبیه چشم گاو در حال پخش شدن باشد.

بیشتر انواع گزش و نیش مستقیماً از حشرات به انسان منتقل شده که عموما در خارج از منزل اتفاق می افتد. البته دو استثناء ساس و شپش وجود دارد. ساس ها، کنه های ریزی هستند که در رختخواب زندگی می کنند و شپش ها از طریق تماس با فرد آلوده، شانه یا لباس پخش می شوند.

نیش برخی از حشرات خاص می‌تواند بیماری‌هایی مانند ویروس زیکا، ویروس نیل غربی، ویروس چیکونگونیا، تب دنگی و تب زرد که همگی آنها توسط پشه منتقل می‌شوند را نیز وارد بدن انسان کند. بیماری لایم از کنه، تب خال‌دار کوه راکی از سگ یا کنه چوبی و بیماری شاگاس از تماس با حشرات به انسان منتقل می‌شود.

علائم گزیدگی نیش حشرلت

روش های پیش گیری از نیش حشرات

برای پیش‌گیری از نیش حشرات و مهار فراگیر آنها، می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید:

  1. استفاده از لباس مناسب: در مناطقی که حشرات خطرناک وجود دارند، لباس‌های بلند و تا حد امکان مناسب بپوشید تا بدنتان پوشیده باشد و نقاط آسیب‌پذیر مثل گردن و مچ دست‌ها را پوشش دهد.

  2. استفاده از محافظت‌کننده‌ها: از محافظت‌کننده‌های شیمیایی یا طبیعی مانند اسپری‌ها و کرم‌ها استفاده کنید تا حشرات را دور نگه دارید.

  3. استفاده از دستکش: در کارهایی که به تماس با حشرات ممکن است منجر شود، دستکش‌های محافظ را استفاده کنید.

  4. استفاده از شبکه‌ها و پرده‌های حشره‌گیر: در خانه یا در کمپینگ، از شبکه‌ها و پرده‌های حشره‌گیر استفاده کنید تا حشرات به داخل نفوذ نکنند.

  5. ابتنائی به محیط: اطراف خانه یا محیط‌های باز، آشیانه‌های حشرات را از بین ببرید و به دور از محل زندگی خود نگه دارید.

  6. استفاده از تراپی‌های طبیعی: برخی از مواد طبیعی مانند روغن‌های اسانسی می‌توانند حشرات را دور نگه دارند.

  7. استفاده از دی‌اتومهارت: دی‌اتومهارت یک ماده طبیعی است که از سنگ‌های دریایی خوردشده تولید می‌شود و می‌تواند حشرات را مهار کند.

  8. تمیز نگه داشتن محیط: غذاها و زباله‌ها را به موقع دور بریزید تا حشرات جذب نشوند.

  9. استفاده از تله‌های حشره‌ای: برخی تله‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که می‌توانند حشرات را به خود جذب کرده و از محیط شما دور نگه دارند.

  10. مراجعه به پزشک در صورت نیش حشره: اگر تا به نیش یک حشره دچار شده‌اید و واکنش‌های نامطلوب مانند تورم شدید، خارش شدید یا علائم آلرژیک دیگر دارید، به یک پزشک مراجعه کنید.

به‌یاد داشته باشید که استفاده از محافظت‌کننده‌ها و روش‌های پیش‌گیری ممکن است بسته به نوع حشرات و منطقه محل زندگی شما متفاوت باشد.

درمان نیش پشه

پماد درمان نیش حشرات کالاندولا بهترین درمان برای نیش پشه و انواع حشرات است. که شما می تونید با مالیدن پماد بر روی جای نیش 2 بار در طول روز آن را درمان کنید.

درمان خانگی نیش پشه و حشرات

برای درمان خانگی نیش پشه و حشرات می‌توانید از راه‌های طبیعی و موادی که احتمالاً در دسترس دارید، استفاده کنید. البته در صورتی که واکنش‌های شدیدی به نیش حشرات دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در ادامه چند روش خانگی برای درمان نیش پشه و حشرات آمده است:

  1. بستن یخ: در صورتی که منطقه نیش خارجی و تورم شده است، می‌توانید یک قطعه یخ را در یک دستمال پارچه بپیچید و به مدت 10-15 دقیقه روی منطقه تورم‌دهنده قرار دهید. این کار به کاهش التهاب و تورم کمک می‌کند.

  2. آلوئه‌ورا: ژل آلوئه‌ورا از خواص التیام‌بخشی و ضد التهابی برخوردار است. یک لایه نازک از ژل آلوئه‌ورا را بر روی منطقه نیش مالیده و اجازه دهید تا خشک شود.

  3. عسل: عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. می‌توانید کمی عسل را روی ناحیه نیش بمالید و با یک دستمال تمیز پوشش دهید.

  4. تخم‌مرغ: تخم‌مرغ حاوی پروتئین است که می‌تواند به تجدید سلول‌های پوست کمک کند. یک تخم‌مرغ را بزنید و مخلوط را روی نیش بمالید. پس از 15-20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

  5. استفاده از اسانس‌های گیاهی: برخی اسانس‌های گیاهی مانند روغن نعناع، روغن چای‌سبز و روغن زنجبیل می‌توانند به تسکین التهاب و خارش ناشی از نیش‌ها کمک کنند. چند قطره از یکی از این روغن‌ها را با یک مقدار ناحیه نیش مخلوط کنید و به آرامی ماساژ دهید.

  6. خیار: خیار دارای خواص آبرسانی و خنک‌کننده است. برش‌های نازک از خیار را روی منطقه تورم شده قرار دهید و چند دقیقه اندکی نگه دارید.

همچنین، به یاد داشته باشید که در صورتی که واکنش شدیدی به نیش حشرات دارید یا علائم نگرانی‌آوری مشاهده می‌شود، بهتر است تا یک پزشک معاینه شما را انجام دهد.

درمان خانگی نیش حشرات با آلوئه ورا
استفاده از عسل برای درمان نیش حشرات
درمان خانگی نیش حشرات با تخم مرغ
درمان خانگی نیش حشرات

بهترین پماد برای نیش حشرات کودکان

علاوه بر راه های خانگی که در قسمت های قبل معرفی کردیم، استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی برای در امان ماندن از حشرات و یا بهبود جای نیش آن ها، گزینه خوبی است. در این بخش انواع بهترین پماد برای نیش حشرات و نیز محصولات مفید دیگر برای این مشکل را معرفی میکنیم.

 

پماد کالاندولا  که حاوی عصاره گل همیشه بهار، عصاره روغنی گل همیشه بهار و روغن اسطوخودوس است، به بهبود علائم گزش و نیش حشرات کمک می‌کند. این کرم اثرات ضد التهاب و التیام بخش دارد که این خواص را از هر دو گیاه مفید گل همیشه بهار و اسطوخودوس می‌گیرد.

برای دیدن تاثیر پماد کالاندولا، کافیست روزانه مقدار کمی از کرم را ۲ تا ۳ بار در محل مورد نظر بمالید.

پماد درمان نیش حشرات کالاندولا

همچنین پماد درمان نیش حشرات کالاندولا دینه بهترین پماد برای نیش حشرات کودکان است.

چه پماد هایی برای گزیدگی مناسب است؟

پماد زینک اکساید (Zinc Oxide Ointment)

پماد زینک اکساید یک درمان بی عارضه و ایمن برای پیشگیری و درمان برخی از انواع خفیف بثورات پوستی و التهاب‌های ناشی از آفتاب سوختگی است. این پماد را می‌توان به عنوان یک پماد گزیدگی حشرات نیز مصرف کرد. پماد زینک اکساید می‌تواند تاثیر خوبی در رفع قرمزی، سوزش و خارش حاصل از نیش حشرات داشته باشد.

درمان نیش حشرات با پماد زینک اکساید
پماد درمان نیش حشرات افتربایت باریج
افتربایت باریج

کرم افتربایت باریج به عنوان یک کرم کاملاً گیاهی می‌تواند قرمزی، تورم و التهاب نیش حشرات را کاهش داده و مانع از ایجاد عفونت شود. پماد برای نیش حشرات افتربایت باریج به این دلیل که کاملاً گیاهی است می‌تواند در کودکان نیز استفاده شود. این پماد حاوی عصاره گل همیشه بهار، ژل الوئه ورا و بره بوم است، که از التهاب و واکنش‌های آلرژیک جلوگیری می‌کند.

پماد کالاندولا به دلیل گیاهی بودن، 100% طبیعی بودن و فاقد کورتون بود هیچ عوارض پس از مصرفی ندارد. شما می توانید حتی در زمانی که پوستتان آسیبی ندارد از آن برای شفافی پوست و نرمی آن نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.