مجتمع صنایع دینه ایران

پماد برای سوختگی

سوختگی‌ها اغلب در طیف وسیعی از شدت‌ها رخ می‌دهند، از سوختگی‌های سطحی تا سوختگی‌های عمیق. در این مقاله، به بررسی انواع پماد سوختگی موثر پرداخته خواهد شد.

بهترین پماد برای سوختگی با آب جوش

سوختگی با آب جوش می‌تواند خیلی دردناک باشه. اولین چیزی که باید انجام بدین، پوست رو زیر آب سرد بشویید. این کار می‌تونه به کاهش سوزش و التهاب کمک کنه. بعد از اینکه پوست خشک شد، می‌تونید از پمادهای مرطوب‌کننده یا حاوی آلوئه‌ورا استفاده کنید. همچنین، اگر درد زیاده، از پمادهای حاوی لیدوکائین هم می‌تونید استفاده کنید.

خرید آنلاین پماد درمان ادرار سوختگی کودکان کالاندولا

ویژگی های پماد سوختگی کالاندولا دینه

  1. درمان التهاب پوستی
  2. درمان سوختگی پوست با اجسام داغ و یا بخار آب
  3. پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی
  4. درمان آفتاب سوختگی در خانه
  5. درمان نیش حشرات
  6. درمان خارش پوست
  7. درمان اگزما
  8. درمان خشکی پوست
  9. درمان ترک پوست
  10. درمان عرق سوز
  11. درمان ادرار سوختگی نوزادان 
  12. بازسازی و ترمیم پوست
  13. درماتیت ناشی از پرتودرمانی
  14. درماتیت آلرژیک
  15. آزردگی های جلدی ناشی از خراش ها و بریدگیهای سطحی
  16. درمان جوش صورت
  17. پماد ضد حساسیت پوست

  18. پماد ضد خارش

سوختگی شدید دست با آب جوش

موارد شدید سوختگی با آب جوش، تأثیرات قابل توجهی را روی پوست به همراه دارد. محل‌های شایع سوختگی با آب جوش دست‌ها و پا‌ها هستند که اکثر آسیب دیدگی‌ها در این ناحیه‌ها است. بسته به شدت سوختگی می‌توان راه کار‌های خانگی مختلفی را انجام داد، اما در موارد شدیدتری باید با درمان‌های پزشکی فرآیند سوختگی با آب جوش را درمان کرد.

در این مواقع ممکن است آسیب به پوست با تاول زدن همراه باشد که برای جلوگیری از بدتر شدن آن باید درمان را در اسرع وقت انجام دهید تا میزان آسیب به پوست کاهش یابد.

بهترین پماد سوختگی خانگی

سوختگی با روغن

بهترین پماد سوختگی خانگی با روغن

سوختگی با روغن نیز ممکن است درجات متفاوتی داشته باشد. به گفته پزشکان اگر چه سوختگی درجه یک و دو با روغن که تقریبا سطحی هستند درخانه امکان پذیر است، اما اگر به درستی اعمال نشود موجب عمیق‌تر شدن سوختگی خواهد شد. در مورد این سوختگی ابتدا باید محل سوختگی را سرد و خنک نگه دارید. برای این منظور می‌توان از کمپرس یخ استفاده کرد. باند استریل و نچسب هم برای پوشاندن زخم راه حل خوبی است.

در نخستین اقدام باید پماد مناسب سوختگی سطحی را روی محل سوختگی بمالید. توجه داشته باشید پماد سوختگی باید حتما مناسب سوختگی‌های سطحی باشد. در غیر این صورت خود پماد ممکن است وسعت سوختگی را عمیق‌تر کند. محل سوختگی را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. بهتر است روغن زیتون و ترکیب این روغن با آب لیمو، عسل و الوئه‌ورا را روی زخمتان بگذارید. روغن کنجد هم در درمان این نوع سوختگی مناسب است و به عنوان بهترین پماد سوختگی خانگی به شمار می‌آید.

بهترین پماد سوختگی خارجی

سیلور سولفادیازین Silver Sulfadiazine

این پماد نوعی آنتی‌ بیوتیک است. مکانیسم اثر آن مبارزه با باکتری‌ ها و قارچ‌ های روی سطح پوست است. از این پماد برای درمان یا جلوگیری از عفونت‌ های پوستی شدید در نواحی ای که دچار سوختگی درجه ۲ و ۳ شده اند، استفاده می شود. سولفاديازين نقره داروي کمكي براي درمان كوتاه مدت عفونت زخم‌ هاي پا، پيشگيري از عفونت محل برداشت پوست در پيوند پوست و سائيدگي وسيع پوست و درمان زخم ‌هاي سرانگشت به شما ر می رود.

سیلور سولفادیازین Silver Sulfadiazine

پماد برای سوختگی با اتو

سوختگی با اتو به دلیل تماس مستقیم پوست با سطح گرم اتو اتفاق می افتد. این نوع از سوختگی‌ها، می‌تواند در درجات مختلف اتفاق بیفتد.

از سوختگی‌های سطحی که فقط لایه بیرونی پوست را آسیب می‌ رساند، تا سوختگی‌های عمیق که لایه‌های داخلی پوست را نیز تهدید می‌کند. درمان ان بستگی به شدت سوختگی دارد. در صورتی که سوختگی سطحی باشد، می‌توان با استفاده از مرطوب‌ کننده‌ها و محافظت از ناحیه سوخته، زخم را درمان کرد، اما در صورت شدید بودن ناحیه سوختگی، باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد.

پماد کالاندولا به دلیل گیاهی بودن، 100% طبیعی بودن و فاقد کورتون بود هیچ عوارض پس از مصرفی ندارد. شما می توانید حتی در زمانی که پوستتان آسیبی ندارد از آن برای شفافی پوست و نرمی آن نیز استفاده کنید.

پماد کالاندولا علاوه بر دارا بودن خاصیـت ضد التهـاب پوستی، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده. پماد کالاندولا گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند. پماد کالاندولا با دارا بودن این خواص در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد :

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.