Warning: Use of undefined constant aaa - assumed 'aaa' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dinehiran/public_html/wp-content/themes/foden/templates/headers/header-2.php on line 11
مجتمع صنایع دینه ایران
درمان ادرار سوختگی سالمندان

ادرار سوختگی سالمندان

بسیاری از افراد سالمند که دچار عدم اختیار در کنترل ادرار و مدفوع خود می شوند دچار عارضه ادرار سوختگی سالمندان خواهند شد زمانی که ادرار یا مدفوع سالمندان با پوست بدن آنها برخورد می کند باعث می شود که حالت سوختگی در پوست آنها به وجود بیاید که برایشان بسیار درد آور است و میتواند باعث بروز زخم و عفونت گردد و برای آنها هزینه های زیادی را متحمل خواهد کرد ادرار سوختگی تنها به خاطر مرطوب شدن ناحیه تناسلی سالمند نمی باشد بلکه مواد موجود در ادرار که حالت قلیایی دارند از علت اصلی ادرار سوختگی و التهابات ناشی از آن می باشد.

نشانه های ادرار سوختگی سالمندان

ادرار سوختگی سالمندان ممکن است با نشانه‌ها و علائم مختلفی همراه باشد. برخی از نشانه‌ها و علائم رایج ادرار سوختگی سالمند عبارتند از:

  1. تغییر رنگ ادرار: ادرار ممکن است تیره‌تر، غلیظ‌تر، مات‌تر یا دارای رنگ قهوه‌ای باشد.
  2. ادرار بیش از حد: سالمندان ممکن است دچار ادرار بیش از حد شوند، به طوری که نیاز داشته باشند بیش از حد به دستشویی بروند یا حجم ادرار آن‌ها افزایش یابد.
  3. ادرار قطره ای: در بعضی موارد، ادرار سالمندان به صورت قطره ای یا به صورت چکه‌های کوچک، قطرات سانتیمتری می‌باشد.
  4. ادرار ناخواسته در زمان بیداری و خواب: سالمندان ممکن است در طول روز و شب به صورت ناخواسته با ادرار سوختگی مواجه شوند، حتی در حالت خوابیده بیدار شوند و نیاز به تعویض لباس و فراهم کردن شرایط بهداشتی داشته باشند.
  5. ادرار در شب بیش از حد: این موضوع به معنی ادرار کردن بیش از حد در شب است. سالمندان ممکن است بیش از یک بار در شب به دستشویی بروند و ادرار کنند.
  6. ادرار داغ (در صورت وجود التهاب): اگر ادرار سالمندان داغ و دارای علائم التهابی مانند سوزش یا تحریک باشد، ممکن است نشانه‌ای از التهاب مجاری ادراری یا سایر عوامل بیماری‌زا باشد.

خرید آنلاین پماد درمان ادرار سوختگی کودکان کالاندولا

علت های به وجود آمدن ادرار سوختگی سالمندان

  • تحریک شدن پوست بر اثر رطوبت و گرما
  • بروز آسیب بر اثر ساییده شدن پوست به پوشک
  • قرمزی و التهاب ناشی از مواد تشکیل دهنده ادرار بر اثر آمونیاک
  • بروز واکنش های پوستی بر اثر مواد تشکیل دهنده پوشک
  • به وجود آمدن قارچ های پوستی
  • بروز اگزما و پسوزیاریس
  • تنگ بودن لباس های زیر سالمندان

روش های درمان ادرار سوختگی سالمندان

برای درمان ادرار سوختگی در سالمندان سعی کنید پوشک های سالمندان را در فاصله های زمانی مشخص تعویض کنید.

برای شست و شوی ناحیه آسیب دیده بر اثر ادرار سوختگی سالمندان از موادی استفاده کنید که باعث ثبات PH قسمت آسیب دیده شود.

برای حفظ کردن این نواحی از کرم های مرطوب کننده هیدروژل استفاده نمایید.

اگر قسمت آسیب دیده بر اثر ادرار سوختگی در سالمندان عفونت داشته باشد پزشک آنتی بیوتیک های خوراکی و موضعی را برای آنها تجویز می کند.

درمان کردن بی اختیاری ادرار که عامل اصلی ادرار سوختگی می باشد بسیار حائز اهمیت می باشد.

هوا خوردن ناحیه تناسلی می تواند از درمان های مناسب جهت رفع سوختگی باشد.

استفاده از پماد کالاندولا

پماد برای ادرار سوختگی شدید بزرگسالان

بهترین روش برای درمان ادرار سوختگی سالمندان و بزرگسالان پماد سوختگی کالاندولا است. در لیست زیر چند نمونه از ویژگی های پماد کالاندولا را به شما معرفی می کنیم.

  1. درمان التهاب پوستی
  2.  درمان سوختگی پوست با اجسام داغ و یا بخار آب
  3. پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی
  4. درمان آفتاب سوختگی در خانه
  5. درمان گزیدگی نیش حشرات
  6. درمان جوش پوست
  7. درمان اگزما پوست
  8. درمان خشکی پوست
  9. درمان ترک پوست
  10. درمان عرق سوز شدن
  11. درمان ادرار سوختگی اطفال
  12. بازسازی و ترمیم پوست
  13. درمان زخم بستر
  14. درماتیت ناشی از پرتودرمانی
  15. درمان سریع سوختگی
  16. خواص پماد کالاندولا برای صورت
  17. درمان کک و مک صورت با پماد کالاندولا
  18. پماد ضد حساسیت پوست

  19. پماد ضد خارش

پما ضد حساسیت پوستی کالاندولا

درمان خانگی ادرار سوختگی

ادرار سوختگی برای سالمندان دردناک و آزاردهنده است. بنابراین در صورتی که دچار این عارضه شدند، باید بلافاصله به درمان آن بپردازید. برای این کار می‌توانید از روش‌های خانگی کمک بگیرید. قصد داریم در ادامه چندین روش درمان خانگی ادرار سوختگی شدید را به شما توضیح دهیم.

روغن نارگیل و کندر

در طول زمان، استفاده از روغن نارگیل برای درمان ادرار سوختگی درمان رایجی بوده. زیرا روغن نارگیل از بی خطر ترین روغن های طبیعی برای درمان درماتیت تماسی است.
همچنین روغن نارگیل خواص ضد باکتری؛ضد ویروس و ضد قارچی دارد، که برای درمان عفونت یا پیشگیری از آن مفید است. چربی های روغن نارگیل نیز بدن کودک را نزم و مرطوب نگه می دارد‌. برای درمان ادرار سوختگی برای مــاساژ کودک از این روغن استفاده کنید.  این روغن نیز خاصیت ضد التهابی دارد و استفاده از آن به کاهش درد و سوزش و تورم و درمان التهاب پوست کمک می کند . همچنین به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد، با باکتری های عامل ادرار سوختگی مقابله می کند و آن ها را از بین می برد.

روغن نارگیل برای درمان ادرار سوختگی
جوش شیرین برای درمان ادرار سوختگی

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین که به آن بی‌کربنات‌سدیم هم گفته می‌شود، نه تنها اسیدها را خنثی می‌کند، بلکه در متعادل کردن PH طبیعی پوست نوزاد هم مفید است. این موضوع می‌تواند به مبارزه با میکروب‌هایی مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها که علل رایج ادرار سوختگی شدید  هستند، کمک کند. می‌توانید هر روز از این روش درمانی استفاده کنید‌.

جو دوسر

جو دو سر منبع غنی پروتئین است که به محافظت از پوست نوزاد کمک می کند. همچنین حاوی ترکیباتی با نام ساپونین است، که خاصیت پاک کنندگی دارد و می تواند منافذ پوست کودک را از کثیفی و آلودگی پاک کند.
جو دو سر همچنین خاصیت ضد التهابی دارد و به برطرف شدن التهاب و سوزش ادرار سوختگی کمک می کند. با مخلوط کردن جو دو سر در وان می توانید از آن برای پاک کردن پوست کودک استفاده کنید.

جو دوسر برای ادرار سوختگی

روغن درخت چای

از روغن درخت چای به‌طور گسترده برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شود، چون حاوی خواص ضدعفونی‌کننده است. خواص ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدقارچی روغن درخت چای آن را به یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان سوختگی کودک تبدیل می‌‌کنند. یک بار در روز از این روش استفاده ‌کنید.

سرکه‌ی سیب

ترکیب اصلی سرکه‌ی سیب، اسیدسیتریک است که یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی محسوب می‌شود. علاوه بر این سرکه‌ی سیب خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدویروسی دارد و می‌تواند در درمان ادرار سوختگی نوزادان مفید باشد‌‌. یک تا دو بار در روز از این روش‌ درمانی استفاده کنید‌‌.

درمان ادرار سوختگی با سرکه سیب
آلوئه‌ورا برای درمان ادرار سوختگی نوزادان

آلوئه‌ورا برای درمان ادرار سوختگی نوزاد

قرن‌هاست که از آلوئه‌ورا برای خواص بهبود‌ دهنده‌ای که دارد، استفاده می‌شود. این گیاه مفید می‌تواند با طبیعت ضدالتهابی خود پوست ملتهب و تحریک‌ شده‌ی نوزاد را تسکین دهد. آلوئه‌ورا همچنین حاوی خواص ضدباکتریایی است که می‌توانند با باکتری‌های ایجادکننده‌ی بثورات مبارزه کنند. دو تا سه بار در هفته از آلوئه‌ورا استفاده کنید.

درمان ادرار سوختگی نوزادان نیاز به توجه ویژه دارد و باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود. اما برخی اقدامات کلی ممکن است به عنوان بخشی از درمان در نظر گرفته شوند:

مشاوره پزشکی: مهمترین قدم برای درمان ادرارسوختگی نوزادان، مشاوره با یک پزشک متخصص است. پزشک با بررسی تاریخچه پزشکی و انجام آزمون‌های مورد نیاز، علت ادرارسوختگی را تشخیص خواهد داد.

تغییرات در تغذیه: در بعضی موارد، تغییرات در تغذیه نوزاد می‌تواند به کاهش ادرارسوختگی کمک کند. پزشک ممکن است رژیم غذایی یا نوع غذاها را تغییر دهد.

تمرینات فیزیکی: در برخی موارد، تمرینات فیزیکی ممکن است به تقویت عضلات و کاهش ادرارسوختگی کمک کند. این تمرینات باید با توجه به سن و وضعیت سلامتی نوزاد تعیین شود.

داروها: در مواردی که علت ادرارسوختگی با مشکلات فیزیولوژیکی مرتبط است، ممکن است پزشک داروهای خاصی را تجویز کند مثل پماد کالاندولا.

همچنین، باید به موارد خاص و شرایط هر نوزاد توجه داشته باشید، زیرا هر مورد ممکن است نیاز به بررسی و درمان دارد.

پماد کالاندولا به دلیل گیاهی بودن، 100% طبیعی بودن و فاقد کورتون بود هیچ عوارض پس از مصرفی ندارد. شما می توانید حتی در زمانی که پوستتان آسیبی ندارد از آن برای شفافی پوست و نرمی آن نیز استفاده کنید.

پماد کالاندولا علاوه بر دارا بودن خاصیـت ضد التهـاب پوستی، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده. پماد کالاندولا گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند. پماد کالاندولا با دارا بودن این خواص در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد :

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.