Warning: Use of undefined constant aaa - assumed 'aaa' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dinehiran/public_html/wp-content/themes/foden/templates/headers/header-2.php on line 11
مجتمع صنایع دینه ایران
بهترین پماد برای ادرار سوختگی

بهترین درمان ادرار سوختگی

اگر پوست نوزاد یا افراد سالمند در ناحیه زیر و اطراف پوشک ملتهب و قرمز به نظر آید، این احتمال وجود دارد که دچار راش پوشک یا همان ادرار سوختگی شده باشد. ادرار سوختگی در مکان‌های گرم و مرطوب رشد کرده و به خصوص در اطراف پوشک بروز می‌کنند. این بثورات می‌تواند مانند لکه‌های قرمز رنگ در قسمت پایین تنه یا مقیاس قرمز در ناحیه دستگاه تناسلی باشد. ادرار سوختگی یا سوختگی پوشک با علائمی مانند التهاب و قرمزی پوست همراه است و باعث بی‌قرار شدن و خواب ناآرام کودک می‌شود و درطولانی مدت کودک را به بیماری‌های عفونی هم ممکن است مبتلا کند. بهترین درمان ادرار سوختگی استفاده از پماد های گیاهی است.

پماد برای ادرار سوختگی

خرید آنلاین پماد درمان ادرار سوختگی کالاندولا

بهترین پماد برای ادرار سوختگی کودکان

ادرار سوختگی کودک یا راش پوشک یک نوع التهاب پوستی رایج است که باعث قرمز شدن پوست باسن نوزاد می‌شود. این عارضه معمولا در اثر پوشیدن پوشک خیس یا عوض نکردن مرتب پوشک رخ می‌دهد. ادرار سوختگی اغلب نوزادان و هر کسی را که پوشک می‌پوشد، درگیر می‌کند. پمادها و کرم‌های مختلفی برای درمان ادرار سوختگی نوزاد وجود دارد، اما این محصولات حاوی ترکیبات شیمیایی هستند و ممکن است پوست حساس نوزاد به آن‌ها واکنش منفی نشان دهد. بنابراین بهترین کار این است که از روش‌های طبیعی استفاده کنید‌.

علت ادرار سوختگی شدید کودکان

دلایل ایجاد ادرار سوختگی شدید کودکان و التهاب پوستی در ناحیه پوشک کودک می‌تواند از تغذیه تا ادرار کودک را شامل شود. این دلایل به شرح ذیل است:

پوشک خیس یا رطوبت:

پوشک رطوبت ادرار را روی پوست کودک نگه می‌دارد، زمانی که ادرار با باکتری‌های مدفوع کودک همراه می‌شود و طی یک واکنش شیمیایی تجزیه و تولید آمونیاک می‌کند که برای پوست حساس نوزاد آزاردهنده است. کودکانی که اسهال دارند یا تعداد دفع مدفوع آن‌ها زیاد است بیشتر دچار ادرار سوختگی شدید می‌شوند. کودکی که مدت زیادی پوشک کثیف دارد بیشتر احتمال عارضه ادراری سوختگی را دارد، با این‌ حال گاهی حتی اگر پوشک کودک به‌ موقع تعویض گردد و پدر و مادر به‌ صورت مرتب مراقبت داشته باشند باز هم هر کودک باپوست حساس ممکن است دچار التهاب ادرار سوختگی شدید شود.

چگونه از ادرار سوختگی جلوگیری کنیم
سوختگی ناشی از پوشک و درمان خانگی ادرار سوختگی

واکنش و ایجاد حساسیت از طریق مواد شیمیایی:

گاهی ممکن است که التهاب در ناحیه باسن به دلیل سایش پوشک روی پوست کودک ایجاد گردد، به‌ خصوص اگر نوزاد شما به مواد شیمیایی موجود در پوشک‌های یک‌بار مصرف یا مواد شوینده برای شستن کهنه حساسیت داشته باشد. در بعضی موارد هم پوست کودک به لوسیون یا پودری که در زمان تعویض پوشک استفاده می‌شود واکنش نشان می‌دهد و دچار التهاب یا راش پوستی می‌گردد.

شروع تغذیه و مصرف غذاهای جدید یکی از دلایل ادرار سوختگی شدید کودکان:

عارضه ادرار سوختگی در کودکانی که تغذیه را شروع کرده‌اند و غذاهای جامد استفاده می‌کنند بیشتر دیده می‌شود. هر نوع غذای جدید روی ترکیب مدفوع تأثیر دارد و باعث تغییر آن می‌گردد. به‌ خصوص برای مصرف میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی یا آب‌میوه‌ها که یک اسیدی دارند و برای کودکان دچار مشکل می‌کنند. برخی مواد غذایی‌ها دفعات مدفوع را افزایش می‌دهند. در کودکان شیرخوار که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، حتی ممکن است به غذایی که مادر میل می‌کند واکنش پوستی نشان دهد.

بهترین پماد برای ادرار سوختگی شدید کودکان

بهترین پماد برای ادرار سوختگی شدید کودکان پماد سوختگی کالاندولا است. در لیست زیر چند نمونه از ویژگی های پماد کالاندولا را به شما معرفی می کنیم.

  1. درمان التهاب پوستی
  2.  درمان سوختگی پوست با اجسام داغ و یا بخار آب
  3. پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی
  4. درمان آفتاب سوختگی در خانه
  5. درمان گزیدگی نیش حشرات
  6. درمان جوش پوست
  7. درمان اگزما پوست
  8. درمان خشکی پوست
  9. درمان ترک پوست
  10. درمان عرق سوز شدن
  11. درمان ادرار سوختگی اطفال
  12. بازسازی و ترمیم پوست
  13. درمان زخم بستر
  14. درماتیت ناشی از پرتودرمانی
  15. درمان سریع سوختگی
  16. خواص پماد کالاندولا برای صورت
  17. درمان کک و مک صورت
  18. پماد ضد حساسیت پوست
  19. پماد ضد خارش کالاندولا
پما ضد حساسیت پوستی کالاندولا

ادرارسوختگی در بزرگسالان ممکن است به عنوان یک مسأله مزاحمت‌آور ظاهر شود. این مسئله می‌تواند از عوامل مختلفی ناشی شود و درمان آن بستگی به علت اصلی دارد. ادرار سوختگی تنها به خاطر مرطوب شدن ناحیه تناسلی بزرگسالان نمی باشد بلکه مواد موجود در ادرار که حالت قلیایی دارند از علت اصلی ادرار سوختگی و التهابات ناشی از آن می باشد.

نشانه های ادرار سوختگی بزرگسالان

ادرار سوختگی بزرگسالان ممکن است با نشانه‌ها و علائم مختلفی همراه باشد. برخی از نشانه‌ها و علائم رایج ادرار سوختگی بزرگسالان عبارتند از:

  1. تغییر رنگ ادرار: ادرار ممکن است تیره‌تر، غلیظ‌تر، مات‌تر یا دارای رنگ قهوه‌ای باشد.
  2. ادرار بیش از حد: بزرگسالان ممکن است دچار ادرار بیش از حد شوند، به طوری که نیاز داشته باشند بیش از حد به دستشویی بروند یا حجم ادرار آن‌ها افزایش یابد.
  3. ادرار قطره ای: در بعضی موارد، ادرار بزرگسالان به صورت قطره ای یا به صورت چکه‌های کوچک، قطرات سانتیمتری می‌باشد.
  4. ادرار ناخواسته در زمان بیداری و خواب: بزرگسالان ممکن است در طول روز و شب به صورت ناخواسته با ادرار سوختگی مواجه شوند، حتی در حالت خوابیده بیدار شوند و نیاز به تعویض لباس و فراهم کردن شرایط بهداشتی داشته باشند.
  5. ادرار در شب بیش از حد: این موضوع به معنی ادرار کردن بیش از حد در شب است. سالمندان ممکن است بیش از یک بار در شب به دستشویی بروند و ادرار کنند.
  6. ادرار داغ (در صورت وجود التهاب): اگر ادرار بزرگسالان داغ و دارای علائم التهابی مانند سوزش یا تحریک باشد، ممکن است نشانه‌ای از التهاب مجاری ادراری یا سایر عوامل بیماری‌زا باشد.

پماد کالاندولا به دلیل گیاهی بودن، 100% طبیعی و فاقد کورتون است و هیچ عوارضی پس از مصرف ندارد. 

شما می توانید حتی در زمانی که پوستتان آسیبی ندارد از آن برای شفافی پوست و نرمی آن نیز استفاده کنید.

پماد کالاندولا علاوه بر دارا بودن خاصیـت ضد التهـاب پوستی، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده. پماد کالاندولا گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.