مجتمع صنایع دینه ایران

چگونه از ادرار سوختگی جلوگیری کنیم

جلوگیری از ادرار سوختگی

اگر پوست کودک شما در ناحیه زیر پوشک ملتهب و قرمز به نظر می‌رسد، این احتمال هست که دچار ادرار سوختگی شده باشد. ادرار سوختگی به معنای این نیست که شما پدر یا مادر سهل‌انگاری هستید‌، زیرا ادرار سوختگی یکی از شایع‌ترین عوارض استفاده از پوشک است و مواجهه با آن، به ویژه در سال اول زندگی کودک، بخشی از مراقبت کودکان است. در این مطلب می‌توانید با راهکارهای جلوگیری از ادرار سوختگش اشنا شوید.

خرید آنلاین پماد درمان ادرار سوختگی کالاندولا

پای نوزاد را تمیز و خشک کنید

اگر این قانون را قبل از ادرار سوختگی نوزاد رعایت کنید، یکی از مهمترین قوانین مهم را اجرا کرده‌اید. با این وجود در زمان ظهور این عارضه نیز باید این قانون را رعایت کنید. رطوبت و گرما عوامل اولیه برای ظهور این عارضه هستند. 

سایز مناسب پوشک

پوشکی که تنگ بسته شود یا پوشکی که کاملا سفت بسته شده باشد، احتمال ادرار سوختگی نوزاد را بالا می‌برد.

جلوگیری از ادرار سوختگی

باز نگه داشتن نوزاد

همیشه عادت کنید به صورت روزانه کودک خود را باز بگذارید. پوشک کردن نوزاد بلافاصله بعد از هر بار تعویض پوشک، در ادرار سوختگی شدید نوزاد موثر است. می‌توانید از یک شلوار نرم و نخی استفاده کنید و بدون اینکه نوزاد را پوشک کنید، شلوار را تن او کنید یا اینکه نوزاد را روی تشک تعویض آستردار قرار دهید و مدتی، مثلا یک ربع ساعت، او را بدون پوشک رها کنید تا بازی کند و بدنش هوا بخورد. این روش برای جلوگیری از ادرار سوختگی نوزاد نیز بسیار موثر است. 

تعویض زود به زود

بهتر است عادت کنید قبل از پر شدن پوشک و قبل از اینکه نشانگر تعویض پوشک ظاهر شود، پوشک نوزاد را تعویض کنید. این عادت نه تنها برای جلوگیری از ادرار سوختگی نوزاد موثر است، بلکه در زمان بروز این عارضه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

استفاده از پماد های گیاهی

استفاده از پماد کالاندولا برای جلوگیری از ادرار سوختگی. پماد کالاندولا به دلیل گیاهی بودن، 100% طبیعی و فاقد کورتون است و هیچ عوارضی پس از مصرف ندارد. 

بهترین پماد برای جلوگیری از ادرار سوختگی

بهترین پماد برای جلوگیری از ادرار سوختگی پماد سوختگی کالاندولا است. در لیست زیر چند نمونه از ویژگی های پماد کالاندولا را به شما معرفی می کنیم.

  1. درمان التهاب پوستی
  2.  درمان سوختگی پوست با اجسام داغ و یا بخار آب
  3. پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی
  4. درمان آفتاب سوختگی در خانه
  5. درمان گزیدگی نیش حشرات
  6. درمان جوش پوست
  7. درمان اگزما پوست
  8. درمان خشکی پوست
  9. درمان ترک پوست
  10. درمان عرق سوز شدن
  11. درمان ادرار سوختگی اطفال
  12. بازسازی و ترمیم پوست
  13. درمان زخم بستر
  14. درماتیت ناشی از پرتودرمانی
  15. درمان سریع سوختگی
  16. خواص پماد کالاندولا برای صورت
  17. درمان کک و مک صورت
  18. پماد ضد حساسیت پوست
  19. پماد ضد خارش کالاندولا
پما ضد حساسیت پوستی کالاندولا

ادرار سوختگی نوزاد دختر با ادرار سوختگی نوزاد پسر فرق چندانی ندارد، زیرا به هر حال هر دو نوزاد از این عارضه رنج می‌برند و اذیت می‌شوند؛ اما در هر صورت به علت حساسیت بیشتر ناحیه تناسلی نوزادان دختر، ادرار سوختگی نوزاد دختر باید سریع‌تر رفع شود.

برای جلوگیری از ادرار سوختگی نوزاد باید قبل از وقوع این عارضه تمهیدات لازم را انجام دهید. گرچه گاهی مادرها تمام سعی خود را می‌کنند تا پای کودکشان دچار این عارضه نشود، اما با این حال این عارضه رخ می‌دهد.

برای جلوگیری از ادرار سوختگی نوزاد دختر، حتما در هر بار تعویض پوشک، او را بشویید و کاملا با دستمال‌های نرم و بدون پرز خشک کنید. در نوزادان پسر نیز بهتر است این قانون را رعایت کنید. 

اگر به هر علت امکان شست و شو با آب برای شما فراهم نبود، دستمال نرمی را فقط با آب آغشته کنید و بدن نوزاد را کاملا تمیز کنید.

پماد کالاندولا علاوه بر دارا بودن جلوگیری از ادرار سوختگی، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده. پماد کالاندولا گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.