مجتمع صنایع دینه ایران

پماد ضد التهاب

پماد ضد التهاب کالاندولا دینه علاوه بر دارا بودن خاصیت ضد التهاب، با تسریع در عمل گرانولاسیون و تحریک تشکیل سلول های جدید، موجب ترمیم و تسکین پوست های حساس و ملتهب می شود. همچنین گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند.

خرید آنلاین پماد ضد التهاب پوستی کالاندولا

عفونت و التهاب پوستی

عفونت های پوستی زمانی رخ می دهند که باکتری ها و یا سایر مواد خارجی از طریق بریدگی یا زخم وارد پوست می شوند. عفونت های پوستی در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند شایع تر است. سایر عوامل خطر عبارتند از دیابت، گردش خون ضعیف، کهولت سن و چاقی. در حالی که برخی از عفونت ها برروی قسمت کوچکی از پوست تأثیر می گذارند، برخی دیگر می توانند به عمق لایه های پوست و فراتر از آن گسترش پیدا کنند.
عفونت های پوستی باکتریایی در اثر ورود باکتری ها به پوست ایجاد می شوند و شامل سلولیت، زرد زخم (تاول چرکی) و عفونت های استافیلوکوک می شوند. عفونت های ویروسی توسط ویروس ها ایجاد می شوند، به عنوان مثال می توان به زونا و زگیل اشاره کرد. عفونت های قارچی در اثر ورود قارچ ها به پوست ایجاد شده و شامل عفونت های قارچی و پای ورزشکاران می شود. در نهایت، عفونت های انگلی پوست هستند که توسط انگل هایی مانند شپش و گال ایجاد می شوند.

پماد ضد التهاب
پماد ضد التهاب
پماد ضد التهاب

علائم و نشانه های التهاب پوستی

علائم و نشانه های عفونت و التهاب های پوستی ممکن است به تدریج در طول زمان ایجاد شوند و یا به سرعت رخ دهند. علائم معمولا شامل قرمزی، درد و تورم است. همچنین ممکن است متوجه شوید که پوستتان در هنگام لمس سفت و گرم می شود. مهم است که به محض بروز این علائم به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا عفونت در صورت عدم درمان می تواند به خون و غدد لنفاوی گسترش یابد.
عفونت ویروسی که باعث زگیل می شود، به صورت برجستگی های گوشتی رنگ بر روی پوست ظاهر می شود. عفونت های قارچی پوست معمولاً خارش دارند و ممکن است باعث احساس سوزش شوند. عفونت‌های انگلی نیز با خارش زیاد همراه هستند و می‌توانند منجر به قرمزی و تحریک ناشی از خاراندن شوند.

موارد مصرف پماد ضد التهاب کالاندولا یا پماد calendula

درمان خانگی التهاب پوست

  • کمپرس آب گرم ضد التهاب پوست

گرما به افزایش گردش خون کمک می‌کند، منافذ شما را باز می‌کند و به آن قسمت از پوست اجازه می‌دهد تا بهتر با عفونت‌ها مبارزه کند.

  • عسل برای درمان خانگی حساسیت پوستی

  عسل دارای خواص ضد باکتریایی است و به درمان عفونت‌های ناشی از استافیلوکوکوس اورئوس کمک می‌کند.

  •  زردچوبه برای آلرژی پوستی

زردچوبه از دیرباز به دلیل خواص ضد باکتری، ضد قارچ و حتی ضد ویروس شناخته شده است. این ادویه دارویی تاثیر فوق‌العاده‌ای در درمان التهاب پوست دارد.

  • زنجبیل برای التهاب پوستی

زنجبیل یکی از درمان‌های خانگی عالی برای حساسیت های پوستی است؛ زیرا مانع رشد عفونت می‌شود.

  • روغن نارگیل ضد التهاب پوست 

روغن نارگیل به دلیل وجود مونولورین به جلوگیری از عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی پوست کمک می‌کند و از این رو درمان خانگی عفونت پوست محسوب می‌شود.

روغن نارگیل برای التهاب پوستی
آلوئه ورا برای درمان خانگی کک و مک صورت
  • آلوئه ورا برای درمان التهاب پوستی
 
ژل آلوئه ورا به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده است. استفاده از آن، نه تنها بهبودی ناحیه آسیب دیده را تسریع می کند، بلکه با فعالیت های ضد التهابی خود خارش و قرمزی را نیز تسکین می دهد. ژل را از برگ های آلوئه ورا استخراج کنید یا ژل آلوئه ورا بخرید.

التهاب پوستی ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت زا مانند نیکل، لاتکس، نیش حشرات، برخی غذاها، عطرها و گیاهانی مانند پیچک سمی ایجاد شود. اغلب به صورت بثورات، خارش، قرمزی، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و تاول های پر از مایع ظاهر می شود. غذاهای رایجی که ممکن است باعث حساسیت پوستی شوند عبارتند از صدف، شیر، تخم مرغ، گندم، سویا، بادام زمینی و گندم.

1 کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.