Search
Close this search box.
چگونه از ادرار سوختگی نوزاد توسط پوشک جلوگیری کنیم
سرخط مقاله

اگر پوست کودک شما در ناحیه زیر پوشک ملتهب و قرمز به نظر می‌رسد، این احتمال هست که دچار ادرار سوختگی شده باشد.سوختگی نوزاد توسط پوشک به معنای این نیست که شما پدر یا مادر سهل‌انگاری هستید‌، زیرا ادرار سوختگی یکی از شایع‌ت رین عوارض استفاده از پوشک است و مواجهه با آن، به ویژه در سال اول زندگی کودک، بخشی از مراقبت کودکان است. در این مطلب می‌توانید با سوختگی نوزاد توسط پوشک اشنا شوید.

خرید آنلاین پماد درمان ادرار سوختگی کالاندولا

علت سوختگی نوزاد توسط پوشک

شاید به ندرت بتوان نوزادی را در جهان یافت که سوختگی پوشک را تجربه نکرده باشد. بسیاری از نوزادان تا ۲ سالگی به دلیل تماس پوست حساس‌شان با ادرار و مدفوع دچار سوختگی پوست می‌شوند. این سوختگی معمولا با التهاب و قرمزی پوست همراه است و بی‌قراری و بی‌تابی نوزاد را به همراه دارد كه معمولا مانع از خواب آرام و عمیق کودک می‌شود و در دراز مدت ممکن است موجب ابتلا کودک به بیماری‌های عفونی پوست ‌شود.

چگونه از ادرار سوختگی نوزاد توسط پوشک جلوگیری کنیم
سوختگی نوزاد توسط پوشک
سوختگی ناشی از پوشک و درمان خانگی ادرار سوختگی

ادرار سوختگی نوزاد دختر یا همان سوختگی نوزاد توسط پوشک با ادرار سوختگی نوزاد پسر فرق چندانی ندارد، زیرا به هر حال هر دو نوزاد از این عارضه رنج می‌برند و اذیت می‌شوند؛ اما در هر صورت به علت حساسیت بیشتر ناحیه تناسلی نوزادان دختر، ادرار سوختگی نوزاد دختر باید سریع‌تر رفع شود.

برای جلوگیری از سوختگی نوزاد توسط پوشک باید قبل از وقوع این عارضه تمهیدات لازم را انجام دهید. گرچه گاهی مادرها تمام سعی خود را می‌کنند تا پای کودکشان دچار این عارضه نشود، اما با این حال این عارضه رخ می‌دهد.

برای جلوگیری از ادرار سوختگی نوزاد دختر، حتما در هر بار تعویض پوشک، او را بشویید و کاملا با دستمال‌های نرم و بدون پرز خشک کنید. در نوزادان پسر نیز بهتر است این قانون را رعایت کنید. 

اگر به هر علت امکان شست و شو با آب برای شما فراهم نبود، دستمال نرمی را فقط با آب آغشته کنید و بدن نوزاد را کاملا تمیز کنید.

بهترین پماد برای سوختگی نوزاد توسط پوشک پماد سوختگی کالاندولا است. در لیست زیر چند نمونه از ویژگی های پماد کالاندولا را به شما معرفی می کنیم.

  1. درمان التهاب پوستی
  2.  درمان سوختگی پوست با اجسام داغ و یا بخار آب
  3. پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی
  4. درمان آفتاب سوختگی در خانه
  5. درمان گزیدگی نیش حشرات
  6. درمان جوش پوست
  7. درمان اگزما پوست
  8. درمان خشکی پوست
  9. درمان ترک پوست
  10. درمان عرق سوز شدن
  11. درمان ادرار سوختگی اطفال
  12. بازسازی و ترمیم پوست
  13. درمان زخم بستر
  14. درماتیت ناشی از پرتودرمانی
  15. درمان سریع سوختگی
  16. خواص پماد کالاندولا برای صورت
  17. درمان کک و مک صورت
  18. پماد ضد حساسیت پوست
  19. پماد ضد خارش کالاندولا
پما ضد حساسیت پوستی کالاندولا

2 کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.