مجتمع صنایع دینه ایران

بهترین پماد برای نیش حشرات برای کودکان و نوزادان

جای نیش حشرات که معمولاً با خارش، سوزش و قرمزی همراه است معمولاً به درمان خاصی احتیاج ندارد و بعد از چند روز خودبه خود محو می‌شود. اما گاه جای نیش حشرات می‌تواند دردسر ساز باشد. برخی افراد حساسیت بیشتری به نیش حشرات دارند و محل گزش واکنش التهابی به نام سندروم اسکیتر نشان می‌دهند. در مواقع حاد استفاده از پماد نیش حشرات برای کودکان توصیه می‌شود. پمادهایی که برای گزش حشرات استفاده می‌شود خواص خنک کنندگی، قطع تولید آنزیم‌های درد، بی حسی و یا کاهش التهاب موضعی علائم گزش حشرات را رفع می‌کنند.

خرید آنلاین پماد درمان نیش حشرات کالاندولا

انواع نیش حشرات

علائم نیش حشرات سرنخ‌هایی برای علت و شدت آن ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، اکثر گزش‌های حشرات باعث ایجاد برجستگی‌های قرمز همراه با درد، خارش یا سوزش می‌شوند. برخی از انواع نیش‌های حشرات همچنین دارای تاول یا جوش هستند. در ادامه شما را با برخی از سرنخ‌های رایج اشکال گزش بیشتر آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید با مشاهده هر یک از علائم زیر با متخصص عفونی در ارتباط باشید.یا از پماد درمان نیش حشرات کالاندولا استفاده کنید.

نیش حشرات مختلف

علائم نیش حشرات

علائم نیش حشرات ممکن است متنوع باشند وبستگی به نوع حشره و مواد شیمیایی موجود در سموم آن داشته باشد. اما برخی از علائم عمومی شامل این موارد می‌تواند باشند:

  1. تورم و قرمزی: معمولاً در محل نیش حشره اتفاق می‌افتد.
  2. درد و سوزش: ممکن است در محل نیش احساس شود و به طور متفاوت در فاصله‌های زمانی مختلف تغییر کند.
  3. آلرژی و حساسیت: برخی افراد ممکن است به نیش حشرات حساسیت داشته باشند و علائم شدیدتری مانند آنافیلاکسی (تورم شدید، دشواری در تنفس، فشار خون پایین و …) را تجربه کنند.
  4. گیجی و سرگیجه: در برخی موارد، مخصوصاً در صورت نیش حشرات سمی، ممکن است علائم سیستمیک مانند گیجی و سرگیجه را تجربه کنید.
  5. احساس تهوع و استفراغ: این نیز یک علامت معمولی است که ممکن است پس از نیش حشرات رخ دهد.

هرگونه علامتی که پس از نیش حشرات ایجاد می‌شود و موجب نگرانی شما می‌شود، باید به پزشک مراجعه کنید.

پماد کالاندولا برای گزش حشرات

بهترین روش برای درمان گزیدگی نیش حشرات ،پماد نیش حشرات برای کودکان کالاندولا است. در لیست زیر چند نمونه از ویژگی های پماد کالاندولا را به شما معرفی می کنیم.

درمان خانگی نیش حشرات

معمولاً یک واکنش خفیف و محدود در عرض چند روز از بین می‌رود. اما چند درمان خانگی می‌توانند به تسریع این فرآیند و کاهش ناراحتی ناشی از آن کمک کنند.

  • از کمپرس سرد روی ناحیه آسیب دیده، مسکن‌های خوراکی، کرم استروئیدی یا پماد بی‌حسی موضعی می‌توانید به منظور تسکین ناراحتی استفاده کنید.
  • اگر جراحت در ناحیه بازو یا پا وجود دارد، آن را بالا نگه دارید.
  • اشکال متمرکز گرما برای درمان ناراحتی ناشی از نیش پشه می‌تواند مفید واقع شود.
  • گاهی اوقات داروهای آنتی هیستامین کمک کننده هستند. انواع مختلف درمان‌های بدون نسخه برای جای نیش و گزش در دسترس هستند.
  • به منظور درمان ورم ناشی از نیش حشرات یا یک واکنش آلرژیک موضعی جدی‌تر ممکن است به مصرف آنتی هیستامین‌ها یا مسکن‌های خوراکی نیاز داشته باشد.
  • در موارد شدیدتر ورم، پزشک ممکن است استروئیدهای خوراکی را به شما تجویز کند.
  • افراد می‌توانند توده‌های کوچک خارش دار یا ضایعات ایجاد شده اطراف نیش را با کورتیکواستروئید خوراکی مانند پردنیزولون یا آنتی هیستامین خوراکی درمان کنند.
  • شما می‌توانید از پماد هیدروکورتیزون برای نیش حشرات با مقدار ۰.۵ یا ۱ درصد استفاده کرده و در صورت عدم دسترسی، لوسیون کالامین یا خمیر جوش شیرین را چندین بار در روز به نیش یا گزش بزنید تا علائم شما برطرف شود.
  • خاراندن پوست یا ترکیدن تاول ممکن است باعث ورود باکتری‌ها و ایجاد عفونت شود.
 
خمیر جوش شیرین
کمپرس یخ
خاراندن پوست

3 کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.