مجتمع صنایع دینه ایران

جلوگیری از ادرار سوختگی

نکاتی در مورد ادرار سوختگی شدید نوزاد دختر

اگر پوست نوزاد دختر شما در ناحیه زیر پوشک ملتهب و قرمز به نظر می‌رسد، این احتمال هست که دچار ادرار سوختگی شده باشد. ادرار سوختگی به معنای این نیست که شما پدر یا مادر سهل‌انگاری هستید‌، زیرا ادرار سوختگی یکی از شایع‌ترین عوارض استفاده از پوشک است و مواجهه با آن، به ویژه در سال اول زندگی نوزاد، بخشی از مراقبت نوزاد است. در این مطلب می‌توانید با علائم ادرار سوختگی، دلایل ادرار سوختگی شدید، موارد نیازمند مراجعه به پزشک، درمان ادرار سوختگی نوزاد دختر و جلوگیری از بروز آن آشنا شوید.

نشانه های ادرار سوختگی نوزاد دختر

علائم پوستی. التهاب، قرمزی و راش پوستی در نواحی باسن، ران‌ها و اندام تناسلی به‌خوبی مشهود است.
تغییرات در خلق‌وخوی نوزاد. ممکن است متوجه شوید که نوزاد دختر شما بیش‌ازحد معمول بی‌قرار و ناراحت به نظر می‌رسد. به‌خصوص در هنگام تعویض پوشک که به‌محض تماس دست با نواحی ملتهب کودک عصبانی شده و شروع به گریه می‌کند.

خرید آنلاین پماد درمان ادرار سوختگی کودکان کالاندولا

علت ادرار سوختگی نوزاد

دلایل ایجاد ادرار سوختگی نوزاد و التهاب پوستی در ناحیه پوشک کودک می‌تواند از تغذیه تا ادرار نوزاد را شامل شود. این دلایل به شرح ذیل است:

پوشک خیس یا رطوبت:

پوشک رطوبت ادرار را روی پوست نوزاد نگه می‌دارد، زمانی که ادرار با باکتری‌های مدفوع کودک همراه می‌شود و طی یک واکنش شیمیایی تجزیه و تولید آمونیاک می‌کند که برای پوست حساس نوزاد آزاردهنده است. کودکانی که اسهال دارند یا تعداد دفع مدفوع آن‌ها زیاد است بیشتر دچار ادرار سوختگی شدید می‌شوند. نوزادی که مدت زیادی پوشک کثیف دارد بیشتر احتمال عارضه ادراری سوختگی را دارد، با این‌ حال گاهی حتی اگر پوشک نوزاد به‌ موقع تعویض گردد و پدر و مادر به‌ صورت مرتب مراقبت داشته باشند باز هم هر نوزاد باپوست حساس ممکن است دچار التهاب ادرار سوختگی شدید شود.

واکنش و ایجاد حساسیت از طریق مواد شیمیایی:

گاهی ممکن است که التهاب در ناحیه باسن به دلیل سایش پوشک روی پوست نوزاد ایجاد گردد، به‌ خصوص اگر نوزاد شما به مواد شیمیایی موجود در پوشک‌های یک‌بار مصرف یا مواد شوینده برای شستن کهنه حساسیت داشته باشد. در بعضی موارد هم پوست نوزاد به لوسیون یا پودری که در زمان تعویض پوشک استفاده می‌شود واکنش نشان می‌دهد و دچار التهاب یا راش پوستی می‌گردد.

شروع تغذیه و مصرف غذاهای جدید یکی از دلایل ادرار سوختگی شدید کودکان:

عارضه ادرار سوختگی در نوزادانی که تغذیه را شروع کرده‌اند و غذاهای جامد استفاده می‌کنند بیشتر دیده می‌شود. هر نوع غذای جدید روی ترکیب مدفوع تأثیر دارد و باعث تغییر آن می‌گردد. به‌ خصوص برای مصرف میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی یا آب‌میوه‌ها که یک اسیدی دارند و برای کودکان دچار مشکل می‌کنند. برخی مواد غذایی‌ها دفعات مدفوع را افزایش می‌دهند. در کودکان شیرخوار که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، حتی ممکن است به غذایی که مادر میل می‌کند واکنش پوستی نشان دهد.

 

روش های درمان ادرار سوختگی نوزاد دختر

برای درمان ادرار سوختگی نوزاد دختر سعی کنید پوشک های نوزادان را در فاصله های زمانی مشخص تعویض کنید.

برای شست و شوی ناحیه آسیب دیده بر اثر ادرار سوختگی نوزادان از موادی استفاده کنید که باعث ثبات PH قسمت آسیب دیده شود.

برای حفظ کردن این نواحی از کرم های مرطوب کننده هیدروژل استفاده نمایید.

اگر قسمت آسیب دیده بر اثر ادرار سوختگی در نوزاد عفونت داشته باشد پزشک آنتی بیوتیک های خوراکی و موضعی را برای آنها تجویز می کند.

درمان کردن بی اختیاری ادرار که عامل اصلی ادرار سوختگی می باشد بسیار حائز اهمیت می باشد.

هوا خوردن ناحیه تناسلی می تواند از درمان های مناسب جهت رفع سوختگی باشد.

استفاده از پماد کالاندولا

پماد برای ادرار سوختگی نوزادان

بهترین روش برای درمان ادرار سوختگی نوزاد دختر پماد سوختگی کالاندولا است. در لیست زیر چند نمونه از ویژگی های پماد کالاندولا را به شما معرفی می کنیم.

  1. درمان التهاب پوستی
  2.  درمان سوختگی پوست با اجسام داغ و یا بخار آب
  3. پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی
  4. درمان آفتاب سوختگی در خانه
  5. درمان گزیدگی نیش حشرات
  6. درمان جوش پوست
  7. درمان اگزما پوست
  8. درمان خشکی پوست
  9. درمان ترک پوست
  10. درمان عرق سوز شدن
  11. درمان ادرار سوختگی اطفال
  12. بازسازی و ترمیم پوست
  13. درمان زخم بستر
  14. درماتیت ناشی از پرتودرمانی
  15. درمان سریع سوختگی
  16. خواص پماد کالاندولا برای صورت
  17. درمان کک و مک صورت
  18. پماد ضد حساسیت پوست

  19. پماد ضد خارش

پما ضد حساسیت پوستی کالاندولا

پماد کالاندولا به دلیل گیاهی بودن، 100% طبیعی بودن و فاقد کورتون بود هیچ عوارض پس از مصرفی ندارد. شما می توانید حتی در زمانی که پوستتان آسیبی ندارد از آن برای شفافی پوست و نرمی آن نیز استفاده کنید.

پماد کالاندولا علاوه بر دارا بودن خاصیـت ضد التهـاب پوستی، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده. پماد کالاندولا گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند. پماد کالاندولا با دارا بودن این خواص در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد :

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.