مجتمع صنایع دینه ایران

پماد سوختگی کودکان

پمادهای سوختگی کودکان عمدتاً شامل موادی هستند که به تسریع فرآیند التیام پوست کودک کمک می‌کنند و سوختگی‌ها را تسکین می‌دهند. این پمادها معمولاً شامل عوامل مرطوب‌کننده، آنتی‌اکسیدان‌ها، و مواد التیام‌بخش مانند آلوئه‌ورا، ویتامین E، دکسپانتنول و مواد مشابه می‌شوند.

پماد سوختگی کودکان با بخرای

سوختگی با بخاری به دلیل همه گیر بودن بیشتر استفاده از این وسیله در بین ایرانیان و ارزان بودن خود محصول کاربرد بیشتری دارد. اکثر خانواده ها در خانه های خود از وسیله گرمایشی بخاری استفاده می کنند که به دو نوع گازی و نفتی تقسیم می شود.

درمان های خانگی برای سوختگی بخاری

چند درمان خانگی وجود دارد که می توانید برای درمان سوختگی بخاری استفاده کنید. این درمان‌های خانگی می‌توانند به تسکین درد و التهاب کمک کنند و همچنین می‌توانند به بهبودی کمک کنند.

حمام جو دوسر: حمام بلغور جو دوسر می تواند به تسکین سوختگی بخاری کمک کند. برای تهیه حمام بلغور جو دوسر، ۱ فنجان بلغور جو دوسر را به حمام گرم اضافه کنید. کودک خود را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در حمام قرار دهید.
کمپرس خنک: یک کمپرس خنک می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. برای ایجاد یک کمپرس خنک، یک پارچه شستشو را با آب خنک خیس کنید و آن را فشار دهید. حوله را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی محل سوختگی قرار دهید.
پراکسید هیدروژن: پراکسید هیدروژن می تواند به کشتن باکتری ها و جلوگیری از عفونت کمک کند. برای استفاده از پراکسید هیدروژن، مقدار کمی را با پنبه روی محل سوختگی بمالید.
ژل آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا می تواند به تسکین سوختگی بخاری کمک کند و باعث بهبودی شود. برای استفاده از ژل آلوئه ورا یک لایه نازک روی محل سوختگی بمالید.

بخاری روشن خطرناک

پماد‌های سوختگی کودکان عموماً برای تسکین درد، التیام پوست، و جلوگیری از عفونت‌ها استفاده می‌شوند. قبل از استفاده از هر پمادی، مهم است که راهنمایی پزشک را دنبال کنید.

خرید آنلاین پماد درمان ادرار سوختگی کودکان کالاندولا

ویژگی های پماد سوختگی کالاندولا دینه

پماد سوختگی کودکان با آب جوش

نشانه های سوختگی با آب جوش:

تاول سوختگی:
تاول یا سوختن با آب جوش که سبب آسیب به پوست وبافت های بدن شود که علت آن رطوب مانند بخار و یا آب جوش باشد.این نوع سوختن باعث ایجاد زخم های عمیق تر نسبت به سوختگی های دیگر و افزایش خطر اسکار (باقی ماندن محل زخم) می شود. سوختگی با آب داغ می تواند به لایه های زیرین پوست آسیب جدی وارد کند. سوختگی می تواند خفیف یا شدید باشد. با این حال، درد تجربه شده بستگی به حجم آب گرم و عمق آسیب پوست دیده دارد.آسیب و درد با آب داغ در یک منطقه خاص می تواند دردناک تر از سوختن با آب جوش در یک ناحیه در دسترس باشد.

ویژگی های سوختن با آب جوش

سوختن با آب جوش خیلی داغ
  • پوست به رنگ قرمز یا سیاه دیده شود.
  • جدا شدن لایه های پوست (اپیدرم یا درم)
  • احتمال ایجاد تاول در منطقه آسیب دیده وجود دارد. تاول ها می توانند کوچک یا بزرگ باشند
  • احتمال آماس و تورم در اطراف ناحیه آسیب دیده آب وجود دارد.

علائم سوختگی با آب جوش، که نیاز به مشاوره پزشکی فوری دارند :

  • اگر ناحیه سوخت شده / زخم بشدت دردناک یا بد بو شود.
  • اگر فرد آسیب دیده، تب داشته باشد.
  • اگر از زخم ناشی از سوخته شدن با آب داغ ترشح وجود داشته باشد لباس در اثر این ترشحات خیس شود.
  • اگر بعد از دو هفته، زخم بهبودی نداشته باشد.

اقدامات اولیه‌ای در زمان سوختگی با آب جوش

بسیاری از موارد سوختگی با آب جوش را می‌توان به راحتی در منزل درمان کرد. این نوع سوختگی ممکن است خفیف باشد و به راحتی بتوانید آن را در منزل درمان کنید. با این وجود، در اکثر مواقع، با درد شدید و گاهی نیز تاول همراه است.

در هر صورت در زمان سوختگی باید قبل از درمان، کارهایی را انجام دهید که در اینجا به آنها می‌پردازیم:

  • جدا کردن لباس از بدن

اگر محل سوختگی در زیر لباس باشد، به سرعت لباس را از بدن خارج کنید تا به محل سوختگی نچسبد.

  • جدا کردن اکسسوری‌ها

وسایل تزئینی و زیورآلات را از محل سوختگی جدا کنید تا در صورت ورم و یا تاول زدن محل سوختگی، به آن نچسبند.

  • خنک کردن جای سوختگی با آب سرد

برای اینکه بتوانید سوختگی با آب جوش را به راحتی درمان کنید، به محض سوختگی، به سرعت پوست خود را به مدت ده الی بیست دقیقه در زیر آب سرد نگه دارید. این کار به تسکین درد سوختگی کمک زیادی می‌کند.

بهترین پماد سوختگی کودکان

پماد سوختگی کالاندولا علاوه بر دارا بودن خاصیـت ضد التهـاب پوستی، با تسریع در عمل گرانولاسیون و تحریک تشکیل سلولهای جدید، موجب ترمیم و التیــام پوستهای حساس و ملتهب شده، گردش خون را بهبود بخشیده و پوست را تقویت می کند.

پماد گیاهی کالاندولا برای صورت

روش مصرف پماد کالاندولا برای کودکان

قبل از هر اقدامی بایستی پمادی که می‌خواهید برای رفع سوختگی کودک خود استفاده کنید را بر اساس فاکتورهای موردنظر خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید به کمک این پماد از پوست فرزند خود در برابر رطوبت و رشد و تجمع باکتری محافظت کنید، پماد سوختگی کالاندولا بهترین انتخاب است.

نحوه مصرف این پماد روزانه ۱ الی ۲ مرتبه باید به اندازه یک نخود از پماد را به صورت موضعی بر روی محل التهاب بمالید.

پماد کالاندولا به دلیل گیاهی بودن، 100% طبیعی بودن و فاقد کورتون بود هیچ عوارض پس از مصرفی ندارد. شما می توانید حتی در زمانی که پوستتان آسیبی ندارد از آن برای شفافی پوست و نرمی آن نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.